30 april 2012

100 Foods: Fish taco’s met avocadosaus en tomatensalsa

Het eerstvolgende item op de 100 Food List dat ik wilde afstrepen was de vistaco. De belangrijkste reden hiervoor was dat het me totaal niet aansprak. Ik ben niet echt gek op taco’s en met vis leek het me helemaal een vreemde combinatie. Ik wilde deze dus vooral snel achter de rug hebben.

Tijdens het eten kwamen R. en ik echter tot de conclusie dat dit echt heel erg lekker was. Waarom snap ik nog steeds niet, maar het is op de een of andere manier een fantastische smaakcombinatie. Zo iets simpels en toch zo ontzettend lekker. Begrijpen doe ik het niet, maar ik kan je toch aanraden om dit eens te proberen. Vooral de ‘zelfgemaakte’ tacoschelpen waren erg lekker.



Voor 2 grote eters, of 4 kleine
Ingrediënten:
  • 4 zachte tortillawraps
  • 2 witvisfilets (kabeljauw, pangasius, tilapia, etc)
  • 1 tl korianderpoeder
  • 1 tl komijnpoeder
  • 1 ei
  • Bloem om te paneren
  • Panko of paneermeel
  • 3 el olijfolie
  • 2 vleestomaten, in blokjes
  • Handvol krulpeterselie, grof gehakt
  • 1 el citroensap
  • 1 avocado
  • 125 ml zure room
  • 1 teentje knoflook

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden. Hang vervolgens de wraps over het rooster in de oven zodat ze bakken in een schelpvorm. Zet na 10 minuten de oven uit en laat de taco’s in een gesloten oven afkoelen.
  • Meng de vleestomaten met de peterselie en het citroensap. Breng op smaak met zout en peper.
  • Haal het vlees uit de avocado. Pers het knoflookteentje en meng deze met de zure room door de avocado. Pureer met een vork tot een grove saus. Breng op smaak met zout en peper.
  • Snijd de visfilets in de lengte door de helft. Kruid met korianderpoeder, komijnpoeder, zout en peper. Paneer de filets vervolgens door ze door de bloem, het ei en de panko te halen. Bak de filets in de olijfolie goudbruin en gaar, ongeveer 2-4 minuten per kant.
  • Leg de gebakken visfilets in de taco’s en garneer met de tomatensalsa en avocadosaus.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...