11 april 2012

Bananenijs zonder ijsmachine

Dit recept is kort. Heel kort. Om precies te zijn bestaat de ingrediëntenlijst uit 1 ingrediënt. Bananen. En ja, van alleen bananen kun je ijs maken.

Waar ik dit idee op heb gedaan weet ik niet meer, maar ik weet wel dat mijn leven na het zien van dit recept nooit meer hetzelfde is geweest. Vanaf dat moment hoefde ik me niet meer schuldig te voelen als ik een ijsje at. Dit ijs is namelijk gewoon gezond. Ja, gezond. Niet gezond op de light-producten manier, maar gewoon gezond. Want bananen zijn rijk aan kalium, en dit ijs dus ook. Geniet er van!



Voor 3 flinke bollen ijs
Ingrediënt:
  • 2 grote, rijpe bananen

Bereiding:
  • Pel de bananen, breek ze in stukken en doe ze in een dichtgeknoopt plastic zakje of een afgesloten bakje. Leg ze minstens 2 uur in de vriezer. Langer mag ook. Je kan bij wijze van spreken ook standaard zakjes bananen in je vriezer hebben liggen voor dit recept.
  • Haal na 2 uur de bananen uit de vriezer en doe de stukken direct in de keukenmachine. Draai de bananen in 10-20 seconden tot een gladde massa. Schep hier bolletjes van. Zet de bolletjes eventueel nog een paar minuten in de vriezer als je van harde bolletjes ijs houdt. Anders gelijk opeten, eventueel met wat nootjes of chocoladesaus.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...