29 juli 2012

Chocolate crinkle cookies

Crinkle cookies. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de naam crinkle cookies heel schattig klinken. Dat komt goed uit, want de koekjes zijn ook wel heel schattig. Tweekleurig en gebarsten, ze doen me denken aan de print van een giraffe, alleen minder regelmatig.

De smaak doet gelukkig aan hele andere dingen denken. Brownies bijvoorbeeld. Krokant van buiten maar met een heerlijk smeuïge chocoladebinnenkant. Absoluut een traktatie voor de chocoladeliefhebber en hoogstwaarschijnlijk ook lekker voor de mensen die normaal iets minder gek zijn op chocola.

Ach, waarom doe ik eigenlijk mijn best om je er van te overtuigen dat je deze koekjes eens moet proberen? Het is chocola. Ze zien er schattig uit. Enough said.



Ingrediënten:
  • 175 gram pure chocolade
  • 60 gram boter
  • 175 gram bloem
  • ½ theelepel bakpoeder
  • Snufje zout
  • 2 eieren
  • 150 gram suiker
  • 1 theelepel vanille extract
  • 3-4 eetlepels poedersuiker

Bereiding:
  • Smelt chocolade en boter in een pan. Laat enigszins afkoelen.
  • Klop de eieren en suiker tot een gladde, luchtige massa. Roer hier het vanille extract doorheen. Roer de chocolade door het eiermengsel. Meng hier tenslotte bloem, bakpoeder en zout doorheen. Zet de kom 2 uur in de koelkast.
  • Verwarm de oven voor op 160 graden.
  • Maak balletjes van het deeg en rol deze door de poedersuiker tot ze rondom bedekt zijn. Leg op de bakplaat. Bak 12-15 minuten. Laat ze minstens 5 minuten afkoelen op de bakplaat voor je ze verplaatst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...