23 september 2012

100 Foods: alligator

Of, als ik heel eerlijk ben, krokodil. Maar dat telt ook, vind ik.

Over het algemeen zie ik mezelf als een redelijk avontuurlijke eter. Ik wil alles minstens één keer proberen en denk ook niet snel dat iets vies is. Maar toen ik de krokodil op mijn bord had liggen, vond ik het stiekem best een beetje spannend. Waarom weet ik niet. Ik moest voor het eerste hapje een flinke drempel over. Aanstelleritis, zo bleek.

Krokodil is vrij neutraal van smaak, hooguit een beetje zoetig. Het houdt, zowel qua smaak als qua textuur, voor mij het midden tussen kip en een stuk stevige witvis zoals kabeljauw. Lekker vond ik het in ieder geval zeker.



Omdat ik wilde dat het vooral om de krokodil zou gaan, serveerde ik er simpele groenten bij en wat gebakken aardappeltjes. Leon, eigenaar van Stan en Ollies Catering is degene die me de krokodil opstuurde, en hij deed er nog een flesje heerlijke olijfolie bij. Dat was dat ook het enige dat over de krokodil heen ging. Dat, en zo’n 4-5 minuten op middelmatig vuur aan beide kanten was perfect voor dit vlees.

Ik ben blij dat ik deze van mijn lijstje af heb kunnen strepen. Op naar de volgende: krekels. Iemand enig idee waar ik die kan vinden? Ik vind alleen maar meelwormen en sprinkhanen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...