4 januari 2013

Supersnelle Nutellakoekjes

Terwijl ik het deeg voor deze koekjes stond te maken, dacht ik bij mezelf: dit kan nooit goed gaan. Zo veel Nutella en zo weinig bloem, volgens mij wordt dat gewoon een gesmolten chocoladezooi. Ik besloot die gedachte voor mezelf te houden. Gelukkig kan ik altijd op L. rekenen om de dingen te benoemen die ik zelf liever niet hardop uitspreek. “Eh, dit gaat toch niet goed? Dat gaat toch gewoon smelten en dan wordt het een zooitje.” Ik zette een grote glimlach op en zei dat ik geen idee had, maar dat ik er vanuit ging dat het goed zou komen.

Dat kwam het gelukkig. Dit recept is niet moeilijk, snel klaar en levert heerlijke koekjes op. Geen gesmolten chocoladezooi dus.



Ingrediƫnten:
  • 1 groot ei
  • 125 gram bloem
  • 290 gram Nutella

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Meng de Nutella met het ei. Meng hier het bloem doorheen tot je een stevig deeg hebt. Rol hier balletjes van, ter grootte van een eetlepel. Ik haalde 16 koekjes uit dit recept. Leg de bolletjes deeg op de bakplaat en druk ze plat. Bak de koekjes in 6-8 minuten gaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...